Kami membekalkan benih pokok buah.
POKOK BUAH/NADIR-Benih durian raja kunyit/mousang king,durian duri hitam,monthong (Bantal mas/D159),tembaga,udang merah,tembaga,D101,udang merah,benih kelapa matag F1,F2,benih dokong mas,ciku mega,ciku siam,longan pingpong,longan brazil,longan lada,longan berlian,sukun,sentul,kundang siam,asam jawa king,buah melaka,nona,manggis,manggis mesta,nangka J33,cempedak CH28,cempedak champion,nangka siam isi merah,cempedak Durian,rambutan anak sekolah,rambutan gading,rambutan jarum mas,rambutan gula batu,pulasan,epal bidara,durian belanda,rambai,sentul,keranji,mentega/seralat,mangga harumanis,mangga mas hitam,cokanan,mangga king,kuinin,mangga namdokmai,mangga epal,mangga kelapa,mangga kim hong,mangga lemak,mangga irwin ,mangga R2E2,mangga siam king madu,mangga mahachanok,mangga gajah,mangga 3 rasa,kedondong,gajus,jambu madu vietnam,asam gelugor,cermai,ceri barbados,renda,laici,lemon australia,lemon seedless,jambu batu seedless,jambu batu 1kg,jambu bol,jambu susu,jambu batu isi merah,Jambu batu merah,petai hybrid,jering,kerdas,kopi,benih abiu,belimbing madu,belimbing buluh,delima,avocado dan lain-lain.
POKOK HERBA dan POKOK ULAM seperti pokok rerama,rerama daun kering,anak biji rerama,benih betik sekaki,buluh madu,benih bunga cengkih,halia bara,papermint,benih ketum,pokok kopi,markisa,sambung nyawa,serai wangi,pudina,kemangi,selaseh,mahkota dewa,mulberi,ulam raja,pokok ajaib moringa,mas cotek,senduduk putih,belalai gajah,lemba,keladi tikus,jerangau,stevia,tenggek burung,kacip fatimah,tongkat ali,pokok salam,kasturi,kasturi variegated,limau sunkis,sunkis variegated,limau madu,purut,limau nipis seedless,limau bali siam isi merah,pokok turi,pecah beling dan lain-lain.

Penghantaran untuk semenanjung malaysia.
Khidmat POSLAJU

Membekalkan topsoil,perlite,sabut hancur(cocopeat),cocofiber,sekam padi,sekam bakar dan tanah baja.
Perkhidmatan lanscaping, tanam rumput- rumput philipine,rumput jepun,rumput mutiara dan cow grass

Boleh hubungi:-

012 674 2798 Zairee(whatsap)
019 675 2798 Linda (whatsap)


BUMI HIJAU NURSERY
No.22,Lrg 4/3,Taman Jati,
48000 Rawang,Selangor
Kordinat : 3.303481,101.586537



Makluman:-
Maaf saya tidak dapat membalas komen yang di tinggalkan pada setiap page atau post....
Untuk mendapatkan respon yang pantas sila direct cal atau (whatsap)

Friday, January 17, 2014

Benih pokok ketum

Pokok Ketum, juga dikenali sebagai Pokok Biak (bahasa InggerisKratom), ialah sejenistumbuhan daripada famili Rubiaceae yang banyak terdapat di Afrika, di utara dan tengahSemenanjung Malaysia serta di selatan Thailand. Di Thailand, pokok ini dipanggil Kakuam, Ithang atau Thom, di Amerika Syarikat pula sebagai KratomNama botaninya Mitragyna speciosa korth.
Daun Ketum telah lama menjadi bahan perubatan tradisional sebagai minuman pemulih tenaga bagi wanita yang baru lepas bersalin. Daun ini direbus dan airnya diminum sebagai pemulih tenaga, juga bagi rawatan mengeluarkan angin dalam badan dan bagi merawat sakit belakang. Bagaimanapun air rebusan daun Ketum telah disalahgunakan dan mula dijual secara meluas kepada pengguna biasa.
Pokok Ketum menjadi terkenal pada awal tahun 2003 kerana ia dikatakan berupaya menjadikan seseorang itu ketagihan kerana ia mengandungi mitraginin. Mitraginin telah disenaraikan dalamThird Schedule of Poisons (Psychotrapic Substance) Regulation 1989, Poison Ordinance 1952. Dengan itu pokok Ketum telah diisytiharkan sebagai bahan larangan mulai Januari 2003.
rujukan :http://ms.wikipedia.org/wiki/Pokok_Ketum

27 comments:

  1. wassap saya 0177694639
    saya nak benih ketum urat merah

    ReplyDelete
  2. Wassap saya 0194942767

    ReplyDelete
  3. Wassap saya nk benih ketom
    Dari sarawak

    ReplyDelete
  4. Wasap saya 0175586743
    Nak
    Anak pokok ketum urat merah.jumlah byk

    ReplyDelete
  5. wasap saya. saya nk beli anak ketum urat merah

    ReplyDelete
    Replies
    1. no saya 0103326360. saya nk beli anak ketum

      Delete
    2. wassap saya 0177017995
      saya nak benih ketum urat merah

      Delete
  6. Whatsapp 0166639301
    Sya nak beli ketum urat merak

    ReplyDelete
  7. Whatsapp 01158453088
    Sy nak beli ketum urat merah

    ReplyDelete
  8. Boleh beli benih pokok ketum urat merah dan hijau?

    ReplyDelete
  9. 0143112521 whatssap saya nk benih pkok ketum urat merah

    ReplyDelete
  10. dia bukan nye nak jual pokok ketum pun..alahai

    ReplyDelete
  11. Pm saya 0198768777 plse

    ReplyDelete
  12. sy nk anak pkok ketum urat merah. 0183638872

    ReplyDelete
  13. Wsap sy,sy nak beli, 0169220855

    ReplyDelete
  14. Boleh ws call sya no 0125485101
    Urat merah dgn urat putih
    Nak beli merah 4 putih 4

    ReplyDelete
  15. 0189899609

    Minta tolong wasap saya, nak beli banyak

    ReplyDelete